İletişim | Hakkımızda
ANHA

Kürdistan 24(K24) kime çalışıyor?

ANALÎZ

MAZLUM CINCIQ

4 Şubat 2016 tarihinde Türk istihbarat (MİT) gazetesi Yeni Şafak’ta yer alan bir habere göre; Türk  başbakanı Ahmet Davutoğlu’nun Rudaw, Kürdistan24 ve TRT ortak yayınında ‘Bakur Kürdistan’da operasyonunu’ sonuçlarını  değerlendireceğini yazdı.

Bahsi geçen operasyonda dünyanın gözü önünde yüzlerce tank, binlerce ‘özel tim’ Kürdistan kentlerine girerek Kürtlerin evlerini saldırdı, birok evi ateşe verdi. Yeni Şafak’ın bu haberi sonrasında Rudaw, Kürdsitan-24  herhangi bir cevap vermedi. Şüphesiz verecek bir yanıtı vardır. Fakat verecekleri cevaptan önce hatırlatmak istediğim bir kaç husus var;

KDP kadrolarından Dara Bîlek, şubat ayında K24 kanalında Türk devletinin Kürt kentlerinde gerçekleştirdiği saldırıların meşru olduğuna dair düzenlenen programa katıldı. Yine şubat ayı sonunda K24 kanalı Kürt halkına karşı saldırı dolu bir haber yayımladı. Haberde,Türk devletinin sivil halka karşı değil DAIŞ çetelerine karşı ‘savaştığına’ dair iddilar yer alıyordu.

Halka karşı açık düşmanlığın yanı sıra cehalet kokuların geldiği bir başka haberde de, ‘Türk iç işleri bakanı Efkan Ala tarafından hazırlanan KCK tüzüğü’ ifadeleri ile yüklüydü. Düşmanlık anladım fakat bu denli cehalati anlamakta zorlanıyorum. KCK’nin ilan edildiği günden bu yana kaç bakan değişti?

Ankara’da Cizre Botan ve Silopi katliamlarının hesabını sormak için Türk devletinin generallelerine karşı yapılan eylemi Rojava’ya müdahalenin bir gerekçesine dönüştürmek için eylemin Rojava’da planlandığına dair haberler geçen K24, TAK (Kürdistan Özgürlük Şahinleri/Teyrên Baz ên Azadiya Kürdistan)’I radikal bir örgüt olarak nitelendirdi.

MİT ile irtiabarı olamadan K24’ün böylesi haberleri nasıl yayımladığına dair soru işaretleri hasıl oluyor kafamda.  Rudaw’ın K24’e destek sunmadan yada MİT ile bir bilgi vermeden böylesi haberleri yayımlaması çok gerçekçi durmuyor.

Kerkük-Yumurtalık doğalgaz boru hattına dönük eylemi PKK’nin yaptığını iddia eden K24 aynı haber, 3 gün boyunca her saat başı tekrarladı. Ayrıca, KNK üyesi sayın Kamuran Berwarî’nin katıldığı bir programda yaptığı ‘Türk devleti Bakur Kürdistan’da katliam yapıyor’şeklindeki konuşmasının değerlendirildiği bir K24 programında ‘Boru hattına yöenlik gerçekleştirilen saldırı katliam için yeterli bir sebeptir’ şeklinde yorumlar yapıldı. Sonradan doğalgaz hattı eylemini PKK değil MİTİ’n yaptığı ortaya çıktı.

K24 ‘timinin’ Siluk kasabasına dönük 25 Şubat 2016 tarihinde yaptığı programın aradından 27 Şubat gününün ilk saatlerinde DAIŞ çeteleri Siluk’e saldırdı. DAIŞ acaba bu program vasıtası ile mi keşif yaptı ve bilgi topladı?

Bir gazeteci olarak bu soruların cevabını merakla bekliyorum. Kürt kanalı olduğunu iddia eden bir kanal bu kadar Kürt düşmanlığı yapabilir mi?

(u)